Taal & Tekenhuis

'Wat kost een logo bij jou?'
10 Februari 2015
'Wat kost een logo bij jou?', is een snelle vraag die me na de uitleg van een ‘flat logo-design’ (zie mijn bijdrage van vorige week op deze plaats) gesteld werd. De vraag is helder. Mijn gedachte bij zo’n vraag ook, namelijk als iemand meteen vraagt wat iets kost, dan moet het goedkoop zijn.
Waarom zou iemand een professional vragen een logo te ontwerpen? Iedereen kan toch zelf met ‘klikken-knippen-en-plakken’ gratis of voor een minimaal bedrag een logo in elkaar prutten. Of via een website een dertien-in-een-dozijn ontwerp kiezen, inclusief visitekaartjes, voor de prijs van een pakje sigaretten.
Die laatste actie is niet dodelijk, maar je onderneming zal er uiteindelijk niet mee geholpen zijn. Want een logo-ontwerp is natuurlijk geen kant-en-klaar product, het is het resultaat van een proces. Een stevig stukje maatwerk.

Een goed logo voor een onderneming komt voort uit intrinsieke factoren van die onderneming. Om die (meer)waarde te vertalen in een goed ontwerp heb je creativiteit en vakmanschap nodig. Want een goed logo houdt ook een belofte in. Namelijk dat die bijdraagt aan de bekendheid en liefst ook de winst van je onderneming.

Dus aan de ondernemers die dit lezen: wie zich wil onderscheiden moet zich vooral onderscheiden met productaanbod en diensten. En dat lukt absoluut beter met een goed logo, want een logo –als onderdeel van een huisstijl– kan de waarden van het bedrijf vertalen.

Iedereen mag voor zichzelf bepalen hoeveel dat waard is.

Kees de Bruijn
Ook voor goede logo’s
06 5373 5228
info@taalentekenhuis.nl
www.taalentekenhuis.nl
Contactgegevens
Taal & Tekenhuis
Pastoor Nijevaertsstraat 20
5845 AR Sint Anthonis